اطلاعیـــــه

سلام به همه دوستان عزیز

ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته ی وحدت ، میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق(ع) امیدورایم که محتوای وبلاگ قسیم مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد با توجه به اینکه از افتتاح این وبلاگ حدود 9 ماه می گذرد برآن شدیم تا این اعیاد فرخنده را بهانه ای قرار دهیم تا تفییر و تحولی در قالب وبلاگ ایجاد نمائیم انشاء الله بتوانیم نظر شما دوستان را جلب نمائیم.

چند نکته :

1-اگر مشکلی در پایگاه دیدید سریعا در بخش نظرات به ما بگویید تا در اسرع وقت مشکل را برطرف کنیم.

2-منتظر نظرات و انتقادات شما عزیزان هستیم که این نظرات قوت قلبی برای ما برای ادامه ی کار می باشد.


در پایان هم از همه ی دوستان و کاربرانی که از پایگاه

قسیـــم دیدن می کنند التمــاس دعای خیــر داریـــم.

به امید زیارت حرم یار ...

اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

گفت و گوی ملت ایران با گزارشگر مینی جوب(!) بی. بی. سی

گفت و گوی ملت ایران با گزارشگر مینی جوب(!) بی. بی. سی

شکست خوردن از امام خامنه ای، برای سران کفر و فتنه و نفاق، عادت شده

۲۵ بهمن، یوم الله “اثبات بی شرفی دشمن”

بر جانشین روح الله و امت حزب الله فرخنده باد

چون کوه، باشکوه ایستاده ایم “آقا”

http://mobarze.ir/wp-content/uploads/3211.jpg

میلاد پسندیده: الو بی. بی. سی؟
• بفرمایین، شما؟
میلاد پسندیده: مهران هستم!
• از کجا تماس می گیرین؟
میلاد پسندیده: از خونمون!
• الان دیگه جمهوری اسلامی در آستانه سقوطه دیگه؟ یه گزارش بده مهران جان، ببینیم اونجا چه خبره؟
میلاد پسندیده: گوشی چند لحظه، با دوستم صحبت کنین.
سیداحمد: سلام.
• سلام. شما؟
سیداحمد: شهرام هستم؛ داداش حسین بچه بسیجیا، فدایی داری! یه پیام بازرگانی برم؟!…
• شهرام! چه خبر از خیابون انقلاب؟
سیداحمد: بیا با دوستم صحبت کن آبجی!
وحید اشتری: سلام آبجی!
• درود بر شما. من با کی دارم صحبت می کنم عزیز؟
وحید اشتری: با کمیل نقی پور!؟… با من دیگه!
• اسمتونو نمی گین؟
وحید اشتری: نه!… چرا اسمم شیخ بیسواده!
• چه خبر از ایران؟
وحید اشتری: به تو چه مینی جوب(!)؟ بیا با مهندحامد حرف بزن!
• خب! الان مثل اینکه برای این خط مشکل فنی پیش اومد. اینطوری که این خط داشت پیش می رفت، حاج سعید قاسمی می اومد پشت خط! بریم اون یکی خط. سیمین پشت خط منتظره. سلام سیمین!
طاهره فتاحی: سلام دلبر!
• چه خبر؟ ظاهرا از میدان امام حسین تا میدان آزادی، همه سبزا خیابونو پر کردن. تو برای ما چی داری؟
طاهره فتاحی: دارم!
• چی داری؟
طاهره فتاحی: حالا دارم براتون!
• بگو دیگه!
طاهره فتاحی: حوصلتو ندارم. بیا با دوستم صحبت کن.
خان باجی: سلام.
• سلام عزیزم. چه خبر از انقلاب ایران؟ اسمتون چیه؟
خان باجی: شقایق هستم.
• چه خبر از ایران؟
خان باجی: چه خبر از انگلیس؟
• اینجا خوبه!
خان باجی: اینجا بهتره!
• اِ، چه خوب. مردم چه شعاری می دن شقایق؟
خان باجی و م. طاهری و سحر و زهرا: بی بی ۳۰ بی بی ۴۰ بی بی ۵۰ بی بی واه واه واه. بی بی ۱ بی بی ۲ بی بی ۳ بی بی دنده به دنده، بی بی چرا نمی خنده؟!
• بریم یه خط دیگه! پائولو چند دقیقه اس که پشت خطه. سلام عزیزم! تو از ایران، چی داری برامون؟
اسی سگ دست: بیا با فرشاد حرف بزن! منو باش که خیال کردم اون یکی مجریه اس! 
• بگو فرشاد از قیام ملت ایران؟ الان در خیابان انقلاب چه خبره؟
اوس کریم: شما دین و ایمون نداری، بی حجاب نشستی پشت تیلویزیون، داری قلدرم پلدرم می کنی؟! اون شوهر بی غیرتت باس بیاد جمعت کنه!

منبع:http://ghadiany.ir/


اَلـــّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلیّکَ الْفَرَجْ
وَاَیِّــــدْ قائِدَنا خامِنِه ای



اللهم عجل لولیک الفرج

یارب الزهرا(سلام الله علیها)/بحق الزهرا(سلام الله علیها)/اشفع صدرالزهرا سلام الله علیها

بظهور الحجه عجل الله تعالی فرجه الشریف


آغاز امامت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

بر تمام شیعیان مبارک باد.


اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک

شهادت امام حسن عسگری علیه السلام تسلیت باد

ویژه نامه شهادت امام حسن عسكری علیه السلام

چون بقیع ، سامرا از کین خراب است       قلب شیعه در این ماتم کباب است

چشمان سامرا از بغض‌های جاری، تمام شدنی نیست.

التهاب و داغدیدگی، به فراخور این غم در کوچه‌های شهر بیداد می‌کند.

باد نوحه گر، گذارش به نخل‌های گیسوپریش می‌افتد که ردیف به ردیف، دست خوش فراق شده‌اند.

دجله در غروب فرو رفته است و خورشید، گسترده‌تر از همیشه، شعله‌هایش را می‌پراکند.

مدت ها بود که خانه خلوت زده امام خود را اسیر چنگال اختناق می‌دید، اما امروز این خانه از رنج محدودیت، رهایی می‌یابد؛ با این حال در این رهایی شاد نیست و دیگر جمال دل آرای عسکری را نمی‌بیند. این خانه شاد نیست، اما قهقهه بیگانگان جاه طلب را می‌شنود؛ درست همان گونه که بنی امیه در عاشورا می‌خندیدند. شانه‌های شیعیان، بوی غربت سامرا می‌دهد. تمام سرمایه امروز شیعه، همین بوسه‌های دل سوخته است که برای باغ خزان زده سامرا، گل‌های تسلیت آورده‌اند.

 سامرا، بقیعی مظلوم به روایت تاریخ

زمان می‌گذرد و تاریخ برای نگارشِ تصاویر تبدار، یک بار دیگر می‌آید و دست‌های توطئه و تخریب را بر بام سامرای ستم دیده می‌نگرد.

اکنون دیگر چه می‌خواهند؟ تاریخ، به دقت تمام، دسیسه‌ها را به ثبت می‌رساند که با ناتوانی هر چه تمام‌تر، به ستیز با گنبد و بارگاه، دل خوش داشته‌اند.

تاریخ خوب می‌داند که دست‌هایی از این لرزان تر، در هیچ جا یافت نمی‌شود که حتی از قبرها هراس داشته باشند و چنین بر خشت‌ها یورش برند. آنان با همه نادانی، این را خوب می‌دانند که کشته شده ائمه پاک ما نیز انسان‌ها را زنده و بیدار می‌کند.

درست است امروز داغ دل شیعه، از این جنایت تازه می‌شود.

آری! آنان هرچه خراب کنند، بنای توانمند تشیع، همچون حقانیّت گفته‌های تاریخ، سر جای خودش هست.

شهادت آن حضرت را روز جمعه هشتم ماه ربيع الاول سال 260هجری نوشته اند.


منبع:http://www.tebyan.net


آجرک الله   یااباصالح المهدی(علیه السلام)

از نه غزه نه لبنان تا درخواست راه پیمایی برای مصر

از نه غزه نه لبنان تا درخواست راه پیمایی برای مصر

هنوز یک سالی از اتفاقات سال گذشته ، دور نشده ایم و شعارهای ، نه غزه ، نه لبنان  روز قدس هنوز بر دلهایمان چنگ می زند ، حقیقتش برایمان عجیب است که ناگهان چه اتفاقی رخ داده است که سران فتنه به یاد دفاع از انقلاب های سرزمین های عربی افتاده اند البته این کار تنها پارادوکسی را به تناقضات جنبش سبز می افزاید و طرفداران سبز را با این مشکل مواجه می کند  که بالاخره ماجراجویی در سیاست بد است یا خوب ؟ دفاع از مردم غزه ، لبنان ، فلسطین و ... بد است یا خوب ؟ به نظر می رسد درخواست تجمع سران فتنه از وزارت کشور برای هفته آینده نکات زیر را بیان می نماید :
منبع:http://www.irdc.ir/fa/content/11647/default.aspx


متن کامل را در ادامه مطلب ببینید ...

ادامه نوشته

شرکت در راهپیمایی بر همه ما لازم است

http://ammarname.ir/images/stories/friend_logo/Allah_Akbar.gif

شرکــت مــا در راهپیمــایـی روز بیسـت و دوم بهـمــن

ورق جدیـدی در تاریخ انقلاب خواهد بود.که با اتحاد خود

دشمنان را خوار و ذلیل خواهیم نمــود.        انشاء الله

۲۲بهمن مبارک باد

عیدالزهرا (س) چه زمانی است؟

 

عیدالزهرا (س) چه زمانی است؟

اگر كسي تصور مي كند كه با بدگويي و تهمت به اهل تسنن مي تواند از شيعه دفاع كند بداند كه جز برانگيختن آتش دشمني هيچ نتيجه اي نخواهد گرفت و اين كار در واقع دفاع از ولايت نيست بلكه دفاع از آمريكا و صهيونيست ‌‌‌‌‌‌‌هاست.

" اعتقاد عميق به امامت اميرالمومنين(ع) بعد از نبي مكرم اسلام(ص) پايه اصلي عقيده شيعي است و شيعيان اين اعتقاد و ديگر معارف و علوم درخشان خود را با وجود همه ظلم ها و دشمني ها حفظ كرده و خواهند كرد. اما به هيچ وجه اجازه نمي دهند كه اين اعتقاد، در جهان اسلام مايه اختلافات و دعوا قرار گيرد."

يادآوري اين سخن رهبر معظم انقلاب كه دوماه و نيم قبل يعني در روز عيد غديرخم بيان فرمودند، امروز بيش از هر زمان ديگري ضروري مي‌نمايد. اجازه بدهيد به نكات ديگري از همين سخنان اشاره شود. ايشان با ياد‌آوري اين "واقعيت خطرناك، هشدار دهنده و بيدار كننده"كه" پول برخي كتاب هاي سراسردشنام او تهمت كه عليه شيعيان و اهل تسنن چاپ مي شود يك مركز وابسته به استكبار مي دهد" فرمودند: " اگر كسي تصور مي كند كه با بدگويي و تهمت به اهل تسنن مي تواند از شيعه دفاع كند بداند كه جز برانگيختن آتش دشمني هيچ نتيجه اي نخواهد گرفت و اين كار در واقع دفاع از ولايت نيست بلكه دفاع از آمريكا و صهيونيست ‌‌‌‌‌‌‌هاست."

واقعيت اين است كه به موازات توسعه فرهنگ تشيع در جهان اسلام و آشكار شدن نتايج عملي معارف اهل بيت در عزت مسلمين، از يك سو تلاش عناد آلود جريان خشك مغز وهابيت در قالب وارد آوردن اتهام كفر به تشيع و حتي كشتار شيعيان در نقاط مختلف جهان اسلام به همين اتهام، اوج گرفته است و از سوي ديگر صداهاي ناميموني در زوايايي از اردوگاه پيروان مكتب تشيع شنيده مي شود. همان سرانگشتي كه دستان آغشته به خون را در پاراچنار ، عراق و مدينه النبي به حركت در مي آورد، قلم هاي آلوده را نيز براي زدن تهمت دشمني با سيدالشهدا (ع) و اهل بيت عصمت و طهارت به مجاهدان فلسطيني هدايت مي كند.

عواطف ولايت مدار سرمايه بزرگ جامعه تاريخ ساز شيعه است. اما هيچ گاه نمي توان از اراده باطلي كه از كلمه حق مي شود غفلت كرد.

تعيين روز نهم ربيع الاول به عنوان عيد الزهرا (ع) بدون اتكا به روايات معتبر، و طرح اكاذيبي همانند برداشته شدن قلم فرشتگان از كتابت گناهان محبان اهل بيت، از گذشته‌اي نامعلوم، اسباب ناخشنودي حضرت زهرا (س) و ديگر ذوات مقدسه (ع) درباره اين روز بوده است. چرا كه در قاموس معارف اهل بيت (ع) روزي عيد محسوب مي شود كه در آن نافرماني خداوند صورت نگيرد و كدام نافرماني، بالاتر از شكستن وحدت مسلمين است.

البته ترديدي وجود ندارد كه عيدالزهرا (س) روزي تحقق خواهد يافت. عيد الزهرا (س) روزي است كه پيروان پيامبر اعظم (ص) به سوي تعاليم قرآن و عترت بازگردند، تفرقه بين مسلمين جاي خود را به وحدت بدهد و جايي براي بهره برداري كفار مستكبر از اختلاف در جامعه مسلمين باقي نماند.

كليپ وعده الهي

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/10951/B/13891115_1110951.jpg

حتما ببينيد و از عظمت اسلام مسرور شويد

کلیپ وعده الهی با زیر نویس فاسی

کیفیت خوب و فرمت Mp4 و با حجم 15.2 MB


اللهم عجل لوليك الفرج


ولیتاین چیست ؟

والنتاین، رفتارها و ساختارهای استثماری

سایت شبهه: متأسفانه با ترویج فرهنگ غربی در دهه‌ی گذشته و دوران به اصطلاح «گفتگوی تمدن‌ها با تسامح و تساهل در قبال فرهنگ منحط غرب و مقابله‌ی همه‌ جانبه با فرهنگ اسلام در موضوعات و عرصه‌های متفاوت»، تلاش گسترده‌ای برای ترویج فرهنگ «والنتاین» در میان ملل مسلمان و به ویژه ایرانیان صورت پذیرفت. بدون آن که به ریشه، اهداف و تعارض آن با فرهنگ‌ ما اشاره‌ای شود!

والنتاین (Valentine)، داستانی ساختگی مربوط به سده‌ی سوم میلادی در روم باستان است که در سال 2002 توسط رسانه‌های غربی مطرح شد و به سرعت در میان همه‌ی ملت‌ها با فرهنگ‌های متفاوت ترویج شد و جالب آن که حتی در اذهان عمومی جهان غرب نیز این سؤال مطرح نشد که چرا تا کنون به (والنتاین Valentine) اشاره‌ای نشده بود؟ این داستان تخیلی و پوسیده‌ی تاریخی از کجا پیدا شد؟ و چه شد که فرهنگ استثماری به ناگاه آن را شناخت و به یاد بزرگداشت آن و اختصاص روزی به نام روز عشق افتاد؟!

خلاصه‌ی اصل داستان تخیلی بدین قرار است که گفته‌اند: در زمان فرمانروایی «کلودیوس دوم» در روم و در سده‌ی سوم میلادی، به نظامی‌گری توجه بسیاری می‌شد و فرمانروا به خاطر استثمار کامل سربازان، از ازدواج آنها ممانعت می‌نمود. اما کشیشی به نام (والنتاین Valentine) به صورت مخفیانه یا آشکار مبادرت به عقد سربازان با دختران مورد نظرشان می‌نمود.

فرمانروا پس از اطلاع از موضوع، وی را به زندان می‌فرستند، اما او در همان زندان عاشق دختر زندانبان می‌گردد! حال کشیش زندانی، دختر زندانبان را کجا دیده بود؟ چندبار دیده بود که عاشق هم شده بود؟ و به رغم سنت کشیشان به خودداری از ازدواج، چرا هوای ازدواج به سرش زده بود؟ و ... جزء سؤالات مطرح نشده و بی‌پاسخ است.

خلاصه این کشیش عاشق پیشه، به صورت مکرر برای معشوقه‌ی خود کارتی ارسال می‌نموده (حال از کجا این کارت‌ها را می‌آورده و چگونه ارسال می‌کرده نیز مطرح نیست) و روی آن کارت‌ها می‌نوشته: «From your Valentine – از طرف والنتاین تو»! و در نهایت نیز فرمانروا این کشیش عاشق پیشه را می‌کشد.

این داستان بی سر و ته عشقی، به ناگاه توسط آمریکایی‌ها از لا به لای ناکجا آباد کتب تاریخی یویانی پیدا می‌شود و روزی به نام روز عشق نامگذاری شده و فرهنگ منحط آن در دنیا منتشر می‌گردد(؟!)

علت اصلی نیاز فرهنگ و سیاست امپریالیسم غربی به چنین سوژه‌ای، خالی شدن از هر نوع محتوا و کشش انسانی، معنوی و عرفانی و خلاء ایمانی بود که ناخودآگاه و از روی فطرت منجر به ازدیاد گرایشات مذهبی در آمریکا و اروپا به ویژه در میان جوانان می‌گردید که در این میان ازدیاد گرایش به اسلام به عنوان زنگ خطری بود که در سنای آمریکا و اتحادیه اروپا بدان تأکید شد. لذا سعی کردند با بنا کردن چنین روزی به نام «روز عشق» و مسیحی جلوه دادن آن، هم خلاء را پر کنند و هم تبلیغاتی برای مسیحیت به انجام رسانند.

اگر چه این معانی، به ویژه در میان ملت شیعه‌ و ایرانی، که از یک سو قدمت پیدایش تمدنشان (مانند انگلیس، آمریکا و ...) به کشف مناطق بکر جغرافیایی توسط دزدان دریایی نمی‌رسد و از تاریخ غنی ملی چند هزار ساله برخوردار هستند و از سوی دیگر از سرچشمه‌ی فرهنگ غنی اسلام و تشیع که سرتاسر معنویت، عشق و محبت است برخوردار می‌باشند، رنگ و بوی پایداری نخواهد داشت.

اما، توجه به یک نکته بسیار ضروری است: همیشه تغییر گفتارها، تغییر رفتارها را به دنبال دارد و تغییر رفتارها نیز منجر به تغییر ساختارها می‌گردد و این همان هدفی است که غرب از ترویج فرهنگ خود در میان جوامع اسلامی تعقیب می‌کند.

بدیهی است مردمی که به جای عشق ورزیدن به خدای محبوبشان در هر لحظه و اقامه‌ی نماز و راز و نیاز عاشقانه با معشوق در هر روز حداقل 5 وعده، فقط یک روز در سال را روز عشق بدانند و معشوق را نیز دختر یا پسری که امسال با او دوست شده‌اند و شاید تا سال دیگر چند بار تغییرش دهند، بشناسند، دچار همان خلائی می‌شوند که مردمان غرب دچارش شده‌اند!

بدیهی است در فرهنگ غنی ما، چنین خلائی وجود ندارد و عمده‌ی مردم، به جای امیرالمؤمنین و ادبیات عاشقانه‌اش در دعای کمیل که با قلبی سرشار از عشق می‌گفت: «کجایی ای محبوب قلوب صادقین و این غایت آرزوی عارفین» و به جای عشاقی چون فاطمه‌ی زهراء علیهاالسلام، امام حسن و سیدالشهداء‌ و دیگر انسان‌های کامل، آن کشیش خلاف پیشه را اسوه‌ی عشق و عاشقی قرار نمی‌دهند. و سالروز تخیلی و استثماری (والنتاین Valentine) را ، در کنار سالروزهای عشق و عشق‌بازی حقیقی، چون شب‌های قدر، عرفه و ... قرار نمی‌دهند و عشق‌های مجازی با اداهای مصنوعی را جایگزین عشق‌های واقعی با محبت‌های صادقانه نمی‌گردانند و اجازه نمی‌دهند عشق و عاشقی نیز همانند غرب به سکس زودگذر و غم‌بار برای طرفین و در نهایت ناامیدی و سنگ مسلکی و حیوان صفتی مبدل ‌گردد و نمایش دروغین، کلک و حقه، جای ابراز عشق‌های صادقانه و تعهد‌آور را بگیرد.

خداوند متعال، آن عاشق و معشوق حقیقی، در خصوص نوع عشق و محبت بندگان خود می‌فرماید:

وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه‏ (البقره – 165)

بعضى از مردم به جای خدا، همتايانى [برای او] اختيار مى‏كنند و آنان را مانند دوست داشتن خدا، دوست می‌دارند. ولى آنان كه ايمان آورده‏اند شدت محبتشان به خداوند است [ما بقی محبت‌های آنان در راستای محبت الهی قرار دارد و اگر ببینند کشش یا جذبه‌ای سبب دوری آنها از محبوب می‌گردد، به آن دل نمی‌بندند].

http://basijetooran.persiangig.com/logo/basijetooran.gif

به بهانه سالروز شهادت مظلومانه حضرت محسن بن علی (علیه السلام)

به بهانه سالروز شهادت مظلومانه حضرت محسن بن علی (علیه السلام)
ماجرای سقط حضرت محسن و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)
برخی از دانشمندان اهل سنت برای حفظ موقعیت خلفا از بازگو کردن این قطعه ازتاریخ خودداری نموده‏اند؛ از جمله ابن ابی الحدید در شرح خود می‏گوید: «جساراتی راکه مربوط به فاطمه زهرا علیهاالسلام نقل شده، در میان مسلمانان تنها شیعه آن را نقلکرده است.

از سؤالات اساسی در ماجرای آتش زدن خانه حضرت علی(ع) و اهانت به آنبزرگوار این است که: آیا (چنان که شیعیان می‏گویند) به ساحت حضرت فاطمه زهراعلیهاالسلام نیز جسارت کردند؟ و بر آن حضرت صدماتی وارد شد که منجر به شهادت او وفرزندش گردید یا خیر؟

برخی از دانشمندان اهل سنت برای حفظ موقعیت خلفا از بازگو کردن این قطعه ازتاریخ خودداری نموده‏اند؛ از جمله ابن ابی الحدید در شرح خود می‏گوید: «جساراتی راکه مربوط به فاطمه زهرا علیهاالسلام نقل شده، در میان مسلمانان تنها شیعه آن را نقلکرده است.[1]

البته برخی از دانشمندان و مورخان اهل سنت، در این بخش، از بیان واقعیات تاریخی شانهخالی کرده‏اند؛ چنان که سید مرتضی رحمة ‏الله علیه در این زمینه می‏گوید:

«در آغاز کار، محدثان و تاریخ نویسان از نقل جسارت هایی که به ساحت دختر پیامبرگرامی اسلام(ص) وارد شده امتناع نمی‏کردند. این مطلب در میان آنان مشهور بود که مأمور خلیفهبا فشار، درب را بر فاطمه علیهاالسلام زد و او فرزندی را که در رحم داشت سقط نمود وقنفذ به امر عمر، فاطمه زهرا علیهاالسلام را زیر تازیانه گرفت تا او دست از علی بردارد؛ولی بعدها دیدند که نقل این مطالب با مقام و موقعیت خلفاء سازگاری ندارد؛ لذا از نقلآنها خودداری نمودند.»[2]

مسعودی در قسمتی از کتاب خود آورده است:«فَوَجهُوا اِلی مَنْزلِهِ فَهَجَمُوا عَلَیْهِ وَ اَحْرَقُوابابَهُ... وَ ضَغَطُوا سَیدَةَ النساءِ بِالْبابِ حَتی اَسْقَطَتْمُحْسِنا؛پس (عمر و همراهان) به خانه علی علیه السلام رو کرده وهجوم بردند، خانه آن حضرت را به آتش کشیدند؛ با در به پهلوی سیده زنان عالم زدند؛چنان که محسن را سقط نمود.»[3]

متن کامل را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه نوشته

الیوم یوم الحزن

رحلت پيام اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) تسليت باد/ طرح: حسن موسوي

فاطمه امشب سه جا دارد عزا
گاه می گوید پدر
گاهی حسن(علیه السلام)
گاهــی رضــا(علیه السلام)

حضرت ماه

 

شكي نيست، بر اساس

"حقايقي كه خداي متعال مقدر كرده"

خاورميانه جديد شكل خواهد گرفت كه

"خاورميانه اسلام"

خواهد بود.

روزشمار انقلاب شکوهمند اسلامی

http://www.irdc.ir/storage/images/20090306144652c200-101.jpg

انقلاب در کیهان سه شنبه 10 بهمن 1357

امام خمینی: مخالفت ارتش به محض بازگشت من پایان می یابد دانشگاه امروز کانون تظاهرات گسترده مردم بود خواست استعمار تکرار 28 مرداد است 2 میلیون شهرستانی برای استقبال از امام خمینی در تهران بست نشسته اند سه هزار زندانیدر زندان قزل حصار دست به شورش زدند.

شادی ارواح طیبه ی شهدا ، شهدای انقلاب و رهبر کبیر انقلاب
حضرت روح الله الموسوی الخمینی (ره)
صلوات فراموش نشود.
اللهم صل علی  محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

عبرت های عاشورا 175- 8 بهمن 1389

براي بزرگنمايي تصوير روی  هر صفحه بر روي آن كليك كنيد.

ص 1 ص 2
ص 3 ص 4

ماهواره حرام است

http://dle.shiaha.com/images/g7maq6rl79y7rapfub8z.jpg

آیت الله مکارم:ماهواره حرام است

آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی در پاسخ به یك استفتاء، استفاده از ماهواره را برای دیدن شبكه‌های استانی جایز ندانست.

به گزارش ایسنا این مرجع تقلید در پاسخ به یك استفتاء مبنی بر استفاده از ماهواره برای رویت شبكه‌های استانی، گفت: این كار ذاتا اشكال ندارد، ولی دو اشكال جنبی دارد.

وی ادامه داد: یك اشكال آن این است كه داشتن ماهواره طبق مقررات حكومت اسلامی جمهوری اسلامی ممنوع است و مخالفت با مقررات و قوانین حكومت اسلامی شرعا جایز نیست. اشكال دوم این است كه تجربه نشان داده ماهواره‌ در هر خانه كه وارد می‌شود منشاء مفاسدی می‌شود؛ به‌ویژه برای جوانان كه در آن خانه هستند و خیلی از این جوانان قربانی ماهواره می‌شوند.


به طواف كعبه رفتم ،به حرم رهم ندادند          كه برون درچه كردي، كه درون خانه‌آئي

همه گویند این جمعه بیا!

 همه گویند این جمعه بیا! اما درنگی کن....از اینکه باز عاشورا شود تکرار می ترسم 


فرازی از دعای شورانگیز و امید بخش عهد ... 

به ياد دارم يك روز پدرم، مرا كه حدود بيست سال داشتم فراخواند و گفت: اين شمشير را بگير، دور سرت جولان بده و يك ضربه محكم فرود آور.‌ اين كار را كردم، گفت تكرار كن، ‌اين بار تا آن را چرخاندم، دستم ياري نكرد و نتوانستم، پدرم به خشم آمد و با لحن تندي گفت: اين‌طور مي‌خواهي امام زمانت را ياري كني! آنگاه مرا وادار ساخت به ورزش‌خانه بروم.
حسين هراتي

«اَللّهُمَّ اِنّى‏ اُجَدِّدُ لَهُ فى‏ صَبيحَةِ يَوْمى‏ هذا وَما عِشْتُ مِنْ اَيَّامى‏، عَهْداً وَعَقْداً وَبَيْعَةً لَهُ فى‏ عُنُقى‏، لا اَحُولُ عَنْها وَلا اَزُولُ اَبَداً .... اَللّهُمَّ اِنْ حالَ بَيْنى‏ وَبَيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى‏ جَعَلْتَهُ عَلى‏ عِبادِكَ حَتْماً مَقْضِيّاً، فَاَخْرِجْنى‏ مِنْ قَبْرى‏ مُؤْتَزِراً كَفَنى‏، شاهِراً سَيْفى‏، مُجَرِّداً قَناتى‏، مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدَّاعى‏ فِى الْحاضِرِ وَالْبادى...؛

خدايا به راستي من تجديد عهد مي‌كنم براي او در بامداد امروز و هر روز كه زنده باشم، به گونه‌اي كه از آن برنگردم و براي ابد دست برندارم.

خدايا! اگر فاصله شد بين من و او به وسيلة مرگ، همان كه به‌طور قطع و يقين بر بندگانت مقرّر فرمودي، پس بيرون آر از قبرم، در حالي كه كفن به كمر بسته باشم و شمشير كشيده باشم و نيزه‌ام را افراشته باشم و لبيك بگويم فراخوان (بزرگ و نجات‌بخش) او را.»
هر صبحگاهان كه انسان از خواب برمي‌خيزد، معمولاً به آيينه نگاه مي‌كند تا وضعيّت ظاهري خود را ببيند، وضعيّت صورت، چشم، مو و خلاصه جسم و بدن را كه در چه حالتي قرار دارد، اين آيينه يك آيينة مادّي و ظاهري است و هر مسلمان شيعة منتظر نيز، يك آيينة معنوي و باطني دارد كه در آن ويژگي‌ها و خصوصيّات رواني، عاطفي،‌ فكري و رفتاري خود را بايد ببيند و نظاره نمايد.
آيينه‌اي كه بايد در آن برنامة «روزانه»، «هفتگي»، «ماهانه» و «سالانه» مبتني بر «استراتژي» (راهبرد) و فراتر از همة اينها، برنامة تمام عمر و هستي خود را در آن ژرف‌انديشي و عمل نمايد!
آيا تصوّر مي‌كنيد جز دعاي معروف و معتبر «عهد» كه پيمان‌نامة الهي و جاودانه با موعود عصر(عج) مي‌باشد، آيينة ديگري، توان پاسخگويي به امروز، فردا و چشم‌انداز شيعة راستين و منتظر در آيندة بشريّت را دارد؟!
قطعاً پاسخ منفي است، ‌چرا كه رسالت سترگ مكتب تشيّع در دوران حسّاس و سرنوشت‌ساز، جز زمينه‌سازي و بسترآفريني براي رؤيت خورشيد انتظار چيز ديگري نيست.
چنانچه پيامبر عاليقدر اسلام(ص) فرمود: «يَخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيُطوّئونَ لِلمهدي سَُلطانه؛ گروهي از مشرق زمين (ايران) بپا خاسته و زمينه‌ساز حكومت امام مهدي(ع) مي‌شوند.»
نيكوست به ذكر خاطره‌اي روح‌بخش و شورانگيز از يك دوست قديمي در مورد فراز دعاي ياد شده مبتني بر روحية با صفا، خالص و انتظارگونه بپردازم:
پدر من، مردي بود به ظاهر ساده و عامّي كه دلي پاك، پرصفا و آكنده از محبّت خاندان پيامبر(ص)‌ داشت، شيفته و علاقه‌مند به امام زمان(ع) بود و به راستي در انتظار به سر مي‌برد، شمشيري بزرگ و سنگين از پولاد آبديده مهيّا ساخته و در خانه نهاده بود، بامداد جمعه، پسرخالة پدرم كه در شور و اشتياق نسبت به حضرت مهدي(ع) هم‌درد بود، با شمشيري مشابه به خانة ما مي‌آمد، دو پسر خاله با عشق و اشتياق نسبت به تيز كردن، پاك ساختن و برق انداختن سلاح‌هاي خود مي‌پرداختند و در همان حال دعاي پر سوز «ندبه» را زمزمه مي‌كردند و اشك مي‌ريختند، آنگاه برخاسته، ‌زماني دراز، گرم شمشيربازي مي‌شدند و با زدن هر ضربه فرياد «عجّل علي ظهورك يا صاحب‌الزّمان» از دل برمي‌كشيدند، سپس خسته از تلاش و افسرده از اينكه آن روز هم ظهور واقع نشده، سلاح در نيام كرده، مهيّاي نماز ظهر مي‌شدند. به ياد دارم يك روز پدرم، مرا كه حدود بيست سال داشتم فراخواند و گفت: اين شمشير را بگير، دور سرت جولان بده و يك ضربه محكم فرود آور.‌ اين كار را كردم، گفت تكرار كن، ‌اين بار تا آن را چرخاندم، دستم ياري نكرد و نتوانستم، پدرم به خشم آمد و با لحن تندي گفت: اين‌طور مي‌خواهي امام زمانت را ياري كني! آنگاه مرا وادار ساخت به ورزش‌خانه بروم.
سال‌ها گذشت و پدرم پير و فرسوده گشت، بيمار و ناتوان در بستر افتاد، غروب يك روز مرا صدا زد و گفت: مرا هر طور هست بنشان؛ به كمك چند بالش او را نشاندم، دستور داد شمشير را بياور، در شگفت شدم كه در اين شدّت كسالت، سلاح براي چه مي‌خواهد؟ آن را آوردم، اشاره كرد تا آن را از غلاف بيرون بكشم، پس دستي به قبضه و دستي به تيغة شمشير گرفت و تمام نيرويش را در بازوانش جمع كرد تا آن را از روي زانوانش بلند كند، دست‌هايش لرزيد، عرق بر رخسارش نشست ولي بيش از چند بند انگشت نتوانست آن را از روي زانوانش بلند كند، دست از تلاش برداشت، اشك در ديدگانش موج زد و بر گونه‌هايش ريخت، نگاهي اندوهبار و دل‌گداز به سوي قبله افكند و اينگونه زير لب با محبوبش ناليد: اي فرزند امام حسن عسكري(ع) يك عمر چشم به راهت بودم و قلبم در انتظارت، از ته دل آرزو مي‌كردم، بيايي و با اين شمشير در ركابت جانفشاني كنم، ولي ... افسوس... اكنون دريافته‌ام كه اين سعادت نصيب من نيست، زيرا نمي‌توانم آن را از زمين بردارم، چه رسد به اينكه با ضرباتش ياريت كنم، پس از اين، زندگي مي‌گذرم و سرم را روي همين شمشير مي‌گذارم و جان مي‌دهم تا بداني كه تا آخرين نفس به يادت بوده و در انتظارت زيسته‌ام، پس همچون سربازي وفادار و وظيفه‌شناس سلاحش را زير سرش نهاد، به توحيد خدا، نبوّت پيامبر(ص) و ولايت امامان(ع) شهادت داد و جان به جان آفرين تسليم كرد.
رحمت خداوند بر او باد.

ماهنامه موعود شماره 119

پي‌نوشت‌ها:
1. بحارالانوار، ج 53، ص 9؛ ج 86، ص 285؛ مصباح الزائر، ص 455.
2. سنن ابن ماجه، ج 2، ص 1368، ح 4088.

آيت الله بهجت(ره)

 

آيت الله بهجت(ره)

آمده ايم زندگي كنيم تا قيمتي شويم  نه اينكه به هر قيمتي زندگي كنيم.


شادی روح عالم ربانی ، مرجع عالیقدر شیعه

حضرت آيت الله بهجت(ره)

صلوات فراموش نشود ...

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم



حضور رهبرانقلاب در منزل شهیدان علی‌محمدی و شهریاری

حضور رهبرانقلاب در منزل شهیدان علی‌محمدی و شهریاری

حضرت آيت‌‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، پنج‌شنبه شب گذشته (سی‌ام دی‌ماه)، با حضور در منزل شهید دكتر مسعود علی‌محمدی و شهید دكتر مجید شهریاری، با خانواده‌های این دانشمندان شهید دیدار كردند.

رمز موفقيت آيت‌الله مكارم شيرازي

رمز موفقيت آيت‌الله مكارم شيرازي

آیت الله مكارم شیرازی در پاسخ به سئوال یكی از طلاب جوان كه خواسته بود، رمز موفقیت خود را بیان كند، با اشاره به این كه معلوم نیست تا چه اندازه ای موفق بوده‌ام، عوامل موفقیت‌های بزرگان را بیان كرد.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید، اظهاركرد: من نمی‌گویم عوامل موفقیت من؛ چرا كه معلوم نیست تا چه اندازه موفق بوده‌ام اما وقتی سؤال می‌كنند عوامل موفقیت علما و طلاب و روحانیون چیست، سه عامل را از همه مهمتر می دانم.

وی در بیان اولین عامل مهم موفقیت، گفت: عامل اول پشتكار است؛ یعنی نباید خسته شد؛ زیرا انسان هایی كه پشتكار نداشته باشند، به جایی نمی رسند.

وی افزود: وقتی انسان حالات شخصیت هایی همچون صاحب جواهر، آیت الله بروجردی، علامه مجلسی و دیگر بزرگان را مطالعه می كند، می بیند كه این بزرگوارن عجب پشتكاری داشتند؛ از این رو طلاب و روحانیون هم باید پشتكار داشته باشند.

آیت الله مكارم شیرازی با اشاره به دومین عامل مهم موفقیت، تصریح كرد: نظم و انضباط عامل بسیار مهمی در دستیابی به موفقیت است؛ چرا كه بی نظمی باعث هدر رفتن عمر انسان می‌شود.

این مرجع تقلید خلوص نیت را یكی دیگر عوامل از موفقیت های بزرگان دانست و گفت: هر قدر نیت ها خالص تر باشد، موفقیت بیشتر است.

آیت‌الله مكارم شیرازی در پایان یادآور شد: پشت كار، نظم و انضباط و اخلاص سه عامل مهم موفقیت بزرگان دین در طول تاریخ است.

منبع:http://rajanews.com/detail.asp?id=76858



برای ما اربعین حسینی‌ست، برای خواهرش اما، اربعین بی‌حسین...‌

فرا رسيدن اربعين حسيني(ع) تسليت باد.